close
قصص وعبر

تزوجها وظن انها جميلة كعيناها ولكن يوم الدخله اكتشف ان جسمها…….

اغلق اركان الهاتف فوجد نارين تنظر اليه بضيق فتحدث بحده مردفا: خير ست الحسن والجمال اي ال مصحيها لدلوجتي
نارين بضيق: مستنياك..هو انت كنت بتكلم مين دي
اركان بحده: انا حر اكلم ال يعجبني
نارين بضيق وحزن: لع مش حر انت دلوجتي متحوز ومينفعش تكلم بنات اكده واتعامل معايا زين شويه مينفعش اكده
نظر اركان اليها ثم صر.خ امامها بغضب مردفا: انا مش طايج ابص في وشك هتعامل معاكي ازاي اصلا لما ببص ليكي بحس بالاشمئزاز ابعدي عني وبس وانا حر اجرب من ال يعجبني واكلم ال يعجبني دي حاجه متخصكيش

نارين بدموع: خلاص طلجني وروح كلم بنات براحتك او اتجوز او اعمل ال يعجبك لكن متعملش فيا اكده انا مش ناجصه وجع جلب اكتر من اكده
اركان بغضب شديد: مش انتي ال تجولي طلجني ولا لع انا اعمل ال يعجبني مش بمزاجك واحده كدابه زيك ليها نفس تتكلم
نارين ببكاء: انا مكدبتش والله انا كنت هجولك كل حاجه بس

اركان بصراخ: بس اي وزفت اي جولتلك ملكيش صاالح بيا واكتمي خالص انا اكلم ال يعجبني وانتي اهنيه مجرد خدامه
نظرت نارين اليه ببكاء شديد فاخذ اركان ملابسه بغضب ودخل الي الحمام ليبدل ملابسه وبعد فتره خرج وهو يجفف شعره فوجد الطعام علي الطاوله ونارين علي الفراش تمثل النوم فنظر ابي الطعام بضيق وذهب لينام علي الكنبه اما عند نارين كانت تبكي بصمت حتي غفت في نوم عميق من كثره البكاء وفي تمام الساعه الرابعه صباحا كانت نارين تتقلب علي الفراش وهي تري هذا الك،ابو.س المزعج وفجأه انفزعت من علي الفراش وهي تصرخ بخوف شديد فنهض اركان بفزع واشعل الانوار ثم اقترب منها وتحدث مر،دفا: في اي مالك اي ال حوصل

نظرت نارين اليه بخوف شديد وهي تتصبب عرقا ثم اقتربت منه فجاه واحتضنته بقوه وظلت تبكي بشده فرفع اركان يده ليبادلها هذا الحضن ولو قليلا ولكن لم يستطع ظل هكذا لفتره حتي شعر بهدوئها فنظر اليها ووجدها غفت مره اخري في النوم فأعدلها علي الفراش ووضع الغطاء عليها وذهب الي مكانه ظل ينظر اليها لبعض الوقت حتي اخرج هاتفه وصورها بعض الصور وهي نائمه وتلقائيا ارتسمت ابتسامه علي وجهه اما في الصباح استيقظت نارين فوجدت اركان يرتدي ملابسه ثم تحدث بحده مردفا: هتفضلي نايمه اكده كول النعار انزلي ساعديهم تحت واعملي حسابك ان في واحده هايجي تتغدي معانا انهارده

نارين بضيق: ال كنت بتكلمها امبارح صوح
لم يرد عليها اركان فقط اكتفي بنظره ساخطه منه ثم نزل ابي الاسفل فوجد معاذ يجلس علي الكنبه وهو يضع يده علي وجهه بأرهاق فاقترب منه وتحدث بقلق مردفا: معاذ مالك يا ابني

دخلت نارين الي الغرفه فأنصدمت عندما وجدت الملابس جميعها علي الارض فتحدثت بضيق مردفه: اي ال حوصل

اركان بحده: انتي محضرتيش هدومي لييه هو مش المفروض تحضريلي كل حاجه جبل ما تنزلي ولا انتي مش هيبجي ليكي لازمه نهائي اكده نارين بضيق: حاضر

نظر اركان اليها بضيق ثم اخذ المنشفه ودخل الي الحمام فبدأت نارين في ترتيب الملابس ثم اخرجت له ملابسه وجاءت لتذهب فوحده يخرج وهو يلتف بالنتشفه علي وسطه فأغمضت نارين عيونها وتحدثت بتوتر مردفه: انا هنزل احضرلك الفطار عايز حاجه تانيه اركان بسخريه: لع هعوز منك اي امشي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ نزلت نارين الي الاسفل فوجدت فوقيه تقف في المطبخ مع الخدم وتحضر الفطور وعندما رائوها انطلقت الزغاريط من الجميع ثم احتضنتها فوقيه وتحدثت بابتسامه مردفه: صباحيه مباركه يا عروسه اي ال نزلك يا بنتي احنا كنا هنطلع الفطور لأوضتكم

نارين بابتسامه حزينه: انا جولت افطر معاكم واحضر لاركان الجهوه
فوقيه بتفهم: طيب يا حبيبتي اعمليها جهوه اركان مظبوط
ابتسمت نارين ثم بدأت في اعداد القهوه فخرجت فوقيه وجلست بجانب سليم وتحدثت بضيق مردفه: ينفع ال ابنك بيعمله دا ازاي ينزل البنت يوم صباحيتها تشتغل في المطبخ
سليم بحده: هو ابني لوحدي مش انتي ال طول عمرك تجولي اركان بيعمل واركان صوح يلا اتعاملي معاه بجا علشان انا مش هسمح ان البنت دي تتأذي اكتر من اكده

 

جاءت فوقيه لتتحدث ولكن قاطعها صوت اركان وهو يتحدث في الهاتف ويضحك بشده فنظرت اليه فوقيه بأستغراب ثم نظرت الي سليم فأنتهي اركان من مكالمته واقترب من والدته ثم قبل يديها وتحدث بابتسامه مردفا: صباح الخير
سليم بضيق: وانا نسيتني ولا اي
اركان بضيق: صباح الخير..امال فين امل
نزلت هذه الفتاه من علي الدرج بمرح وهي تتحدث مردفه: انا اهنيه يا اخوي عامل اي يا عريس

لتكملة القصة اضغط الرقم 9 في السطر التالي👇👇

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى